Alla inlägg den 14 juli 2007

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 23:54

Klockan har passerat 23 och det är dax att lägga sig. Undrar om jag skall få drömma igen, inte samma dröm, men med samma person i har redan inträffat två nätter irad. Båda gångerna i försoningens tecken, vad det kan betyda. Ett telefonsamtal från icke dolt nummer som jag känner igen räcker för sådana samtal.

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 21:53

En liten extra på lördagskvällen kanske kan vara bra?

En kille uppsöker doktorn för att hans snopp har blivit så gul.Läkaren undersöker honom, men kan inte ställa någon diagnos.Han skickar därför hem honom med en burk tabletter ,och ber honom återkomma om det inte blir bättre.Efter några veckor kommer killen tillbaka,nu med en ännu gulare snopp.Läkaren frågar:

-Vad arbetar ni med?

-Jag är arbetslös.
Läkaren frågar då:

-Men vad gör ni då hela dagarna?
-Jag äter ostbågar och tittar på porrfilm.


Med andra ord ät inte ostågar och titta på porrfilm samtidigt som du använder handen...

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 20:52

Skogspromenaden med hunden blev en mardröm. Jag gick vilse, blev moderat och svalde en Mig 23:a. Men hem kom vi till slut, och då var hunden helt slut.

Översatt till rikssvenska: Jag gick lite vilse i skogen, tog stigen till höger och svalde en mygga (smakade fan utan salt). Efter lite irrande tog jag och hunden oss ut och hem, trötta med glada.

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 20:51

Idag är det en sådan där dag när bloggarna undrar vart alla människor tagit vägen, men jag vet. De är antingen på Öland eller på sjukhusens akutmottagningar.
På Öland firas Hon med stort H som i Hennes kungliga höghet. Glad tillställning alltså. På sjukhusen vårdas alla som kommit in med svåra traumaupplevelser när de idag upplevt en regnfri dag.

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 16:44

Vad är det för likhet mellan en man och en snöstorm? - Du vet inte när han kommer, hur många centimeter det blir eller hur länge det varar.

:-)

Du lägger din hand runt den, Tar den i din mun, Den är styv och våt, Den går in och ut, fortare. Det rinner vitt ur din mun, Du ler och tar ut tandborsten

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 11:46

Nu har älgen som satte skräck i en hel ort skjutits ihjäl och ortsbefolkningen kan vara lugna. Kan inte kriminella skjutas ihjäl också, så resten av allmänheten kan få det lugnt?

Jag hörde att invandrare som snabbt lär sig korrekt svenska genom utbildning i Sverige, skall belönas med några tusen kronor. Det är banne mig dags att belöna alla skötsamma svenskar också. Jag har alltid skött mig, stod ut med en falsk sambo och hennes rivjärn till morsa i 16 år. Det borde vara värt väldigt många tusenlappar, regeringen!

Henke gjorde en blixtvisit på Öland idag. Allt för Kronprinsessan Victorias skull, och så en utmärkelse då. Men vem vill och kan motstå en inbjudan från Sveriges favoritdam i den kungliga familjen, Kronprinsessan Victoria? Jag väntar fortfarande på att få en inbjudan...

Putin nu skramlar och drar sig ur tidigare avtal som stoppade det kalla kriget, som kanske är på väg tillbaka. Och eftersom  jag tillhör den ordinarie majoriteten av befolkningen med mellan- eller låg inkomst, funderar jag på att sponsra regeringen med mycket pengar genom att köpa en stor bensinslukande bil när bensinen chockhöjs för att rädda miljön. Då slår jag två flugor i en smäll. Jag betalar en jädrans massa pengar till staten och räddar miljön genom massor av utsläpp. För värmen motarbetar Putins kalla kyla. :-)

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 08:43

Grattis alla bärare av namnet Folke. Och ett stort grattis till Kronprinsessan Victoria, som denna dag fyller jämna 30 unga år.
Och på Öland lovades fint väder. Även solen har fallit för vår Victoria.

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 14 juli 2007 00:31

Skogspromenaden med hunden blev en mardröm. Jag gick vilse, blev moderat och svalde en Mig 23:a. Men hem kom vi till slut, och det var hunden, helt slut alltså.

Översatt till rikssvenska: Jag gick lite vilse i skogen, tog stigen till höger och svalde en mygga (smakade fan utan salt). Efter lite irrande tog jag och hunden oss ut och hem, trötta med glada.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards