Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 23:03

Jag är ensam och blöt,
ingen dam vid min sida så söt.
Inte ens via min data,
finner jag någon att med prata.
Det var en dålig dag,
i morgon blir det nya tag.

Godnatt och sov gott besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 17:28

Tänk att få vakna och känna att man är bakfull. Du vet, när huvudet dånar så fort man fjärtar och ögonen är fastlimmade i fällt läge, vilket gör det extra svårt när man klockan sex på morgonen ska på toaletten. Först in i dörren följt av väggen, en enkel studs genom hallen och snubbla på den där jädra tröskeln in till toaletten. Sedan chansa på att man får fram än trött kompis och påföljande stråle i handfatet...måste de ha toa och handfat så förbannat nära varann? Sedan tillbaka. Tröskeln klarar jag galant och snubblar på elkabeln till datorn. Flyger in i sovrummet där jag tvärnitar så mattan fastar på fönstret och hunden kryper ännu längre in under sängen mot väggen. Husse är ju inte klok, tror hon. Men sanningen är värre, jag är inte vaken ännu!

Lite senare är jag vaken och fortfarande bakfull. Det är bara ett eller några problem. Jag var inte ute igår. Jag har inga pengar till alkohol, tyvärr. Inte heller sällskap (vad jag minns) och här sitter jag spik nykter! Någonting är fel! Vänder upp persiennen och ser felet, detta förbannade regnandet!

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 16:23

Nu har komikern Ronny Eriksson bekräftat vad jag ansåg om "I nöd och lust" Han kan inte fatta hur man kan lova varann något sådant när det är en gråzon :-)
Med andra ord, överreklamerat!

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 16:01

Sexologi populäraste kursen på högskolan
Fastighetsmäklare, socionom och jurist.
Även i år rådde stenhård konkurrens om de mest populära högskoleutbildningarna i Lund och Malmö.
- Bland våra kurser är sexologi populärast, säger Maud Larsen, informationschef vid Malmö högskola.

Tacka för det, nu vill jag också plugga sexologi. Blir det i naturalektioner?


Källa: KvP

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 15:59

Peter hade bjudit hem sin mor på middag. Under middagen kunde inte hans mamma undgå att lägga märke till att Peters rumskompis Per var väldigt stilig och ståtlig. Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar så hon frågade sin son om det var så att de var mer än kompisar. Men Peter förnekade det hela och försäkrade sin mor om att de bara var rumskompisar. En vecka senare sa Per till Peter:
- Har du sett den vackra soppsleven i silver? Den har varit borta ända sen din mor var här på middag. Du tror väl inte att hon tagit den?
Tom trodde inte det men han skickade henne ett mail för säkerhets skull:
Mamma! Jag säger inte att du "tog" eller "inte tog" soppsleven men det är ett faktum att den har varit borta ända sedan du var här på middag. Några dagar senare fick han svar från sin mor:
Kära Peter, jag säger inte att du "ligger" eller "inte ligger" med Per, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan. Hälsingar Mamma.

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 12:27

När jag ändå är inne på ämnet väder, bara det är hemskt, så märks det nu ibland alla bloggister och allmänhet, att vädret tar på humören. Bortsett från personliga problem, hälsoproblem m.m Själv förlorade jag en inkomst på grund av det här förbannade regnet. Konkurrenten tog det.

När jag tog biken ner till centrum idag för hundmatsinköp, fick jag först vänta in uppehållsväder. Och när jag pumpar däcken, inte musklerna, släpper jag väder! På hojen och i lagom fart mot centrum. Efter bara 50 meter börjar dropparna komma igen. Jag ökar farten rejält. Uppförsbacken tar jag i hög fart och landar snygg på andra sidan. I korsningen tar jag mig företräde, det regnar ju! Full fart i under taket utanför Coop, där man sålde hutlöst dyra jordgubbar (25 kr/ask jmf ICA 17:90).

In och handla och i kassan blev det tvärstopp Den kortaste kön med kunder som hade få varor, tog lika lång tid som kön med fulla vagnar (hick). Orsaken var kassören, han tog allt i sitt tempo och var hur trevlig som helst. Tack o lov för sådan personal. Börjar nu fundera på om Coop tagit upp konkurrensen med ICA om vem som får in bäst personal, för den ordinarie hurrar jag inte för, ännu. Med vissa undantag, och de vet själva vilka de är!

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 09:01

Tänk att få vakna och känna att man är bakfull. Du vet, när huvudet dånar så fort man fjärtar och ögonen är fastlimmade i fällt läge, vilket gör det extra svårt när man klockan sex på morgonen ska på toaletten. Först in i dörren följt av väggen, en enkel studs genom hallen och snubbla på den där jädra tröskeln in till toaletten. Sedan chansa på att man får fram än trött kompis och påföljande stråle i handfatet...måste de ha toa och handfat så förbannat nära varann? Sedan tillbaka. Tröskeln klarar jag galant och snubblar på elkabeln till datorn. Flyger in i sovrummet där jag tvärnitar så mattan fastar på fönstret och hunden kryper ännu längre in under sängen mot väggen. Husse är ju inte klok, tror hon. Men sanningen är värre, jag är inte vaken ännu!

Lite senare är jag vaken och fortfarande bakfull. Det är bara ett eller några problem. Jag var inte ute igår. Jag har inga pengar till alkohol, tyvärr. Inte heller sällskap (vad jag minns) och här sitter jag spik nykter! Någonting är fel! Vänder upp persiennen och ser felet, detta förbannade regnande!

Av Zkrivaren - 12 juli 2007 08:58

Idag är det två namnsdagsbarn igen. dito vuxna. De heter Herman och Hermine. Grattis på namnsdagen alla med dessa namn!

Till helgen kanonväder med 20-30 grader i söder, har bytts ut mot måndag-tisdag. Men jag vet inte vilket år.

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards