Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 23:57

Dags att dra sig tillbax, till snarklådan och försöka sova lite. Tack till alla besökare idag!

Godnatt och sov gott besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 17:18

Sirkas sameby får drygt fyra miljoner kronor i ersättning från Fortifikationsverket för intrång i renbetesrätten vid Jokkmokkbasen.

Det är resultatet av en uppgörelse mellan parterna.Det är utbyggnaden av Jokkmokksbasen som skedde på 1970- och 1980-talet, uppger SR Norrbotten idag.

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 15:50

Ruth Karlsson, 87 år i augusti, har tagit skoterkörkort. Nu har hon också vunnit en isbjörnsafari i Spetsbergen på Svalbard.
- Jag kan inte tro att det är sant, säger hon.

När hela Ruth Karlssons familj skulle ta förarbevis för terrängskoter bestämde sig även 87-åringen för att göra slag i saken.
- Min son och sonhustru och mina barnbarn tog kursen så då tyckte de även att jag skulle göra det, säger Ruth Karlsson från Ubbemåla.

Källa: Barometern

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 15:05

Jag upptäckte en akut brist på en av de viktigaste sakerna på en toalett, toapapper.

Snabbt på hojen och trampa på, kombinera med ett fotojobb, för framtida bruk som det heter. Passade även på att slänga en massa utbrända batterier.

Jag valde ICA den här gången i rättvisans namn, om sådan finns. In och handlade toapapper och lite annat. I kassorna var det packat och alla pratade danska! Nu började jag sakta fundera på hur långt jag egentligen hade cyklat? Men danskan flöt bort för kassörskan var snabb och charnerande trevlig och snygg. Inte blir det bättre av att hon hamnade i en tanke och fastnade med blicken rakt på min ständige följeslagare, som ivrigt skickade signaler till huvudkontoret om omedelbar aktion.

Som pricken över i:et slutade summan på 69 kronor och det löste mycket. Hon har blivit min ICA-favve, gärna privat också. Må hon bli kvar och tina upp de som har svårt med leendet.

Precis som Lotta från Coop, som jag naturligtvis cyklade förbi med ICA-påsen fullt synlig, så hennes dag är garanterat som vädret, inte den bästa.

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 14:52

Jag har blivit kallad mycket från skitstövel till ångvält, från pisspadda till idiot osv. men idag blev jag för första gången kallad statistik. Döden nästa?

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 12:26

Enligt Jay Leno så har Los Angeles världens sämsta luft på grund av alla bilavgaser, samtidigt brinner det bra runt staden. Således har L.A världens värsta luft med röksmak.

Jag var ute och gick igår, jag kan det än så länge, då jag träffade på en villaägare som jag pratat med några gånger. Han tappade hakan och frågade:
- Hur är det med dig?
En person som jag har träffat fem gånger och aldrig mer än 30 minuter åt gången snarare  fem minuter/gång märkte att något var rejält fel, till skillnad mot folk som känner mig.

Jag har blivit kallad mycket från skitstövel till ångvält, från pisspadda till idiot osv. men idag blev jag för första gången kallad statistik. Döden nästa?

För dig som inte har åkt iväg med husvagnen eller på annat sätt åkt på semester, smhi tror på det dom säger, sol och värme från mälardalen och söderut, så fram med kompassen om ni inte vet var huvudstaden ligger och åk, eller ta er ända till Malmö eller Helsingborg (inte att förväxla med Helsingör). Prognosen är från  kommande helg.

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 08:38

Tisdagen den 10 juli har enligt almanackan, två namnsdagsbarn. dito vuxna. De heter Eleonora och Ellinor. Mina tankar går till släktingen Elleonora Lindström (1835-1892) i Burträsk, som på sin tid gjorde ett misstag, som grundlade dages populära Västerbottenost.. Grattis på namnsdagen alla namnbärare!

Och vågar man skriva väder?

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 11 juli 2007 01:21

En man är ute och handlar han finner ett nytt märke kondomer. Olympiska kondomer! Han köper dom och berättar glatt för frun om de nya kondomerna när han kommer hem:
- Olympiska kondomer, vad är det för speciellt med dom?
- Det är tre olika färger. Guld, silver och brons.
- Vilken färg hade du tänkt använda ikväll ?
- Guld naturligtvis! Vad annars?
- Varför tar du inte en silverfägad på? Det kunde vara fint om du för en gångs skull kom som nummer två.

*****

Polisen söker efter någon snygg, sexig och bra i sängen, så du kan vara lugn. Men var i helvete ska jag gömma mig???

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards