Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Zkrivaren - 7 juli 2007 22:22

Dax att dra sig tillbax denna lördagskväll, bli lite anonym och låta nattens bloggister ta över skrivandet. Fingrarna vill vila från tangenterna. Det finns ju annat att fingra på...:-) Men glassen får vara ikväll.

Godnatt och sov gott besökare någonstans därute!

Av Zkrivaren - 7 juli 2007 16:57

Naturligtvis grinade oturen mig i ansiktet när jag var ute med hunden. Molnen kom och de var fulla av väta som de, efter att ha sikta väl, släppte ut över mig. Och jag blev blöt ipå kroppen, och jag hade ju inte ens tvålen med.

Av Zkrivaren - 7 juli 2007 16:20

Den pistol som polisen använder som tjänstevapen är av märket Sig Sauer.

Den 13 januari 2003 beslutade rikspolisstyrelsen att som generell tjänsteammunition införa Speer Gold Dot. Speer gold dot är en expanderande så kallad hålspetsammunition.

Från och med den 1 november 2003 är det den enda ammunition som är godkänd och får användas i tjänstevapnet Sig Sauer.

Enligt Haag-deklarationen från år 1899 är expanderande kulor förbjudna att användas i krig. Sverige är ett av länderna som har anslutit sig till deklarationen.

Källa: "Utredning om polisens uniformering och polisens särskilda hjälpmedel vid våldsanvändning".

Men i fredstid får man använda expanderande hålspetsammunition. Bra att veta för när kriget kommer, då tar vi fram slangbellorna?

Av Zkrivaren - 7 juli 2007 16:05

Den här dagen vill jag göra dubbelt så lång för det är en "mysig" dag för mig.

Jag var nere och handlade upp en del saker som tagit slut i köket. Två fulla matkassar och 160 spänn fattigare lämnade jag affären.

När jag gick med en kasse i vardera handen öppnas plötsligt en dörr någon meter framför mig och ut kommer en tjej med uppknäpp blus som visade mer än den dolde. Svart bh under svart blus är inte fel, men innehållet i bh:n var bäst Åtminstone tyckte en "snuskhummer" som jag det.

Och tydligen gjorde även tjejen det för efter det hon slängt en ilsken kommentar inåt slängde hon igen dörren och sprang på mig. Plötsligt ser jag två välformade saker framför ögonen och hör:
- Vill du känna på dem också?
Sekunden efter går hon sin väg. Och kvar står jag med mina kassar och synen av de jag hade kunnat fått känna på om hon stannat så jag åtminstone hunnit släppa kassarna i marken.

Hoppas att morgondagen blir minst lika trevlig, eller varför inte trevligare?


Uppdatering: Hon är inte kvar i butiken längre.

Av Zkrivaren - 7 juli 2007 11:19

En affärsman satt brevid en präst på planet.
När den snygga flygvärdinnan frågade om hon fick servera en drink svarade affärsmanen:
- Tack, jag tar gärna en stor whisky.
- Nej tack, sa prästen. Jag varken dricker eller ägnar mig åt sex.
- Stopp där! skrek affärsmannen. Jag visste inte att det fanns ett alternativ!


Affärer kan tydligen vara lönsamt roligt :-)

Av Zkrivaren - 7 juli 2007 09:19

Dagens namnsdagsbarn heter Klas (Klättermus). Med andra ord, grattis Klas på namnsdagen!

God förmiddag, besökare!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards