Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Zkrivaren - 1 juli 2007 18:55

Mindre än en timme kvar på detta dygn, men snart är det fredag, vilket många inte gillar, åtminstone de som har ledigt. Jag har ledigt nu för nu stängs datorn av.

Godnatt besökare någonstans därute!

Av Zkrivaren - 1 juli 2007 18:55

När jag bodde i villa så gick jag alltid och lade mig med en tanke, vem vaknar jag upp med imorgon? Då talar jag inte om vilken tjej/kvinna jag vaknar upp med, utan vilket djur. Oftast har jag, hundägare som jag är, inte vaknat upp med hunden på min huvudkudde några centimeter från trynet, utan spindlar.

Inte små gulliga spindlar utan stora djur med upp till 4 cm ben och en ½ cm kropp. I villorna hände det flera gånger och mitt x undade om det var för jag är sådan stor djurvän. Själv varken kan eller vill jag svara på den frågan, men jag trodde det var slut när jag lämnade villa för lägenhet. Ack vad jag bedrog mig. För det fanns spindelnät på balkongen och snart såg jag den. Så nu är allt som det ska vara en hund inne och en spindel på balkongen. I trädet utanför sitter en fönstertittare då och då, Hacke Hackspett. Och på gräsmattan utanför finns såväl katter som råttor, och en bit bort gräsänder och en del sällsynta fåglar.

Spindeln från bilden ovan, fanns i den senaste villan. Vaknade jag också med. Den var med på toaletten så jag fick se när den fångade en fluga och fick äta sig mätt. Det var då jag såg att han/hon hade en maka/make lika stor. Så frågan är vem var i min säng?

Av Zkrivaren - 1 juli 2007 17:24

Planerar fotografering då skall banne mig gatorna stängas av. Aldrig har det gått så snett som i dag på eftermiddagen när fotograferingen skulle inledas. Redan efter femton sekunder kommer första snubben iklädd Roger Morres klädsel från serien "Snobbar som jobbar". Sedan hann vi gå en bit och eftersom jag ville ha en "rörlig" bild så var det perfekt tills en labrador ville morsa.

Sedan hann vi inte ens börja förrän paret från den brittiska TV-serien "Skenet bedrar" kom gående. Nu fattades bara eftermiddagsthé. Då fick jag min ljusa idé jag plåtar i skogen. Det går nämligen en bilväg, lika smal som en cykelväg i Stockholm.  Och på var sin sida djup skog. Kom precis in, tar och gör iordning kameran...Wrooom kom Pelle i sin Volvo! Okay, nu då...nähä, ut från avtaget in i skogen kom en labbe med två damer. Bara att hoppas att min hund missköter sig för en gångs skull och springer fram. Naturligtvis gjorde hon inte det, däremot var det två personer, varav jag utgjorde den ena som kände sig lite dum, den andra som jag mötte, var min favve från affären. Så jag glömde och fråga om en fika passade

Av Zkrivaren - 1 juli 2007 16:54

År 2000 sålde Apoteket 7,77 dygnsdoser antidepressiva läkemedel per 100 000 invånare till unga mellan 15 och 19 år. Sju år senare i maj 2007 ligger försäljningen på 15,37 dygnsdoser, en ökning med 98 procent.

Så dåligt mår ungdomar idag. Och det finns många äldre, över 19 år som också mår dåligt, men till skillnad mot den etablerade hjärnskrynklarvården som anser att den ökade utskrivningen av psykofarmaka till deprimerade ungdomar i Sverige trots allt är liten i absoluta tal, är jag oroad över utvecklingen och anser att talet är för stort.

Dessa människor som nu äter tabletter, skall de fortsätta så livet igenom? Är det okay att barn 10-14 år äter antidepressiva tabletter? Titta lite närmare på orsaken till att en person mår dåligt och skriv inte bara ut tabletter. Och det finns alternativ till tabletterna!

Källa: DN

Av Zkrivaren - 1 juli 2007 11:52

Planerar fotografering då skall banne mig gatorna stängas av. Aldrig har det gått så snett som i dag på eftermiddagen när fotograferingen skulle inledas. Redan efter femton sekunder kommer första snubben iklädd Roger Morres klädsel från serien "Snobbar som jobbar". Sedan hann vi gå en bit och eftersom jag ville ha en "rörlig" bild så var det perfekt tills en labrador ville morsa.

Sedan hann vi inte ens börja förrän paret från den brittiska TV-serien "Skenet bedrar" kom gående. Nu fattades bara eftermiddagsthé. Då fick jag min ljusa idé jag plåtar i skogen. Det går nämligen en bilväg, lika smal som en cykelväg i Stockholm. Kom precis in, tar och gör iordning kameran...Wrooom kom Pelle i sin Volvo! Okay, nu då...nähä, ut från avtaget in i skogen kom en labbe med två damer. Bara att hoppas att min hund missköter sig för en gångs skull och springer fram. Naturligtvis gjorde hon inte det, däremot var det två personer, varav jag utgjorde den ena som kände sig lite dum, den andra som jag mötte, var min favve från affären. Så jag glömde och fråga om en fika passade :-)

Av Zkrivaren - 1 juli 2007 09:51

Gårdagens efterlysning har burit frukt. Solen har återkommit, fritagen från moln och kyla och lyser från en blå himmel igen.
Så idag grattas med extra glädje dagens namnsdagsbarn och vuxna med namnen Aron och Mirjam.

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 1 juli 2007 08:17

När jag bodde i villa så gick jag alltid och lade mig med en tanke, vem vaknar jag upp med imorgon? Då talar jag inte om vilken tjej/kvinna jag vaknar upp med, utan vilket djur. Oftast har jag, hundägare som jag är, inte vaknat upp med hunden på min huvudkudde några centimeter från trynet, utan spindlar.

Inte små gulliga spindlar utan stora djur med upp till 4 cm ben och en ½ cm kropp. I villorna hände det flera gånger och mitt x undade om det var för jag är sådan stor djurvän. Själv varken kan eller vill jag svara på den frågan, men jag trodde det var slut när jag lämnade villa för lägenhet. Ack vad jag bedrog mig. För det fanns spindelnät på balkongen och snart såg jag den. Så nu är allt som det ska vara en hund inne och en spindel på balkongen. I trädet utanför sitter en fönstertittare då och då, Hacke Hackspett. Och på gräsmattan utanför finns såväl katter som råttor, och en bit bort gräsänder och en del sällsynta fåglar.

Spindeln från bilden ovan, fanns i den senaste villan. Vaknade jag också med. Den var med på toaletten så jag fick se när den fångade en fluga och fick äta sig mätt. Det var då jag såg att han/hon hade en maka/make lika stor. Så frågan är vem var i min säng?

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards