Alla inlägg under juni 2007

Av Zkrivaren - 5 juni 2007 12:39

På min väg hem skulle jag svänga in och handla lite hundmat. På vägen fram till affären måste jag passera en ganska trång gångbana med husvägg på ena sidan och hög stenkant med buskar på den andra sidan. Just på den andra sidan när det är som smalast tränger sig en dam förbi och hennes vänstra hand med en stor pluska hamnade i min högra hand. Så nära var det att jag blivit med pengar.

Av Zkrivaren - 4 juni 2007 19:40

Fy vad jag har varit duktig sedan jag kom hem. Jag har diskat innan jag stod utan bestick och tallrikar. Otroligt, men sant. Sedan har jag tagit mig någonstans och rensat upp i lägenhetens förråd och fått undan en massa kartonger med saker jag inte använder. Skönt, men jobbigt.

Som bonus har jag fått i ordning datorn, som fick en ful sak i sig igår. Det ställde till en del trassel som jag lyckades återställa. Nu återstår bara vissa filer som jag behöver experthjälp till. Får bli imorgon, nu väntar hunden otåligt på husse.

Av Zkrivaren - 3 juni 2007 11:35

För många år sedan satt jag ensam i tunnelbanevagnen en tidig lördagsförmiddag. Jag skulle till Bromma, då en påverkad person kom på vid en station och satte sig mitt emot mig, han var inte bara stor, han var sugen på bråk också.

Så fort dörrarna stängde började han att provocera med tilltal av både kränkande och vulgära inslag. När det inte hjälpte tog han fram flaskan och bjöd på en sup. Jag tackade artigt nej. Då tog han det sista, slog sönder flaskan och satte den mot min hals och frågade om han skulle skära halsen av mig. Jag lyckades prata ner honom under färdens gång tills jag skulle av, och tack och lov fick jag gå av utan problem.

Av Zkrivaren - 2 juni 2007 13:36

Jag var inte så glad över all blåst tidigare idag, men på en långtur i skogen med hunden, blev jag tvärtom glad. Jag hörde nämligen "Hacke Hackspett" som lurade mig sist.

Jag sa åt hunden sitta och vänta. Sedan "tassade" jag in ibland träden och hörde "Hacke" igen, men var fanns den jäkeln. Inte i granen, inte i björken eller... Jäkla asp och växa ihop med björken.

Plötsligt fick jag syn på "Hacke", nu jädrar åkte den två år gamla slitna digitalkameran fram och jag plåtade ett antal bilder utan att fågeln märkte det.

Först när jag artigt tackade upptäckte han mig och glodde fånigt innan han (eller är det en hon) började skrika.

Vi kom att gå förbi den plats där ekorren förstörde förra gången, och nog var rackaren i den låga granen, fram med kameran och plåta ekorren i lilla granen...nej i stora...i lilla....VÄNTA! Det var inte en ekorre det var minst 4 ekorrar varav tre små söta saker på tassar. Troligen bor familjen Ekorre där någonstans för snart var pappa där och det blev överhängande risk för kraftig nederbörd av kottar.

Hunden och jag drog oss sakta därifrån, då kom herr/fru rådjur också, men då var batterierna i kameran slut, men varken jag eller hunden hade så dålig kondition som batterierna. Bättre lycka nästa gång.

Av Zkrivaren - 2 juni 2007 10:32

Nu har vi blåst runt som bomullstussar ute, hunden och jag. Solen skiner, men det blåser till och från, väldigt mycket. Inget jag vill ha eftersom jag tänkte cykla till datoraffären för lite datasnack efter mitt lilla haveri häromdan. Och jag får vara glad att hunden satt och gjorde sitt behov på avskild plats, med tanke på blåsten kunde det ha blivit flygande skit.

Av Zkrivaren - 1 juni 2007 23:39

En röd dag tog snabbt slut. Imorgon är det arbetsdag igen.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 1 juni 2007 18:32

Tankspriddheten fortsätter. När jag var ute med hunden kom vi att gå förbi en villa där det fanns två stora hundar, kopplade. Matte och jag har pratat med varann, men nu blev det kalabalik och jag stod som ett fån i några sekunder innan jag fick fart på allt och fick bort mig själv och hund.

Vad blir nästa, gå ut i kalsongerna?

Av Zkrivaren - 1 juni 2007 16:33

Oj vad det kryllade av danskar i affären idag. Två hela familjer:
- Jahaja, och var bor ni i det här landet?
- Vi bor i Småland.
- Var ligger det?

För den oinvigde kan jag meddela att småland är ett landskap innefattande bl a Kronobergs och Kalmar län och deras kommuner.

Samtidigt lyckades jag i mitt osedvanliga tankspridda tillstånd som följd av gårdagens grubbleri, gå först till ICA, eftersom deras toapapper är bra och billigt, inte ens Willy:s kommer i närheten. Till och med en ost köpte jag och eftersom jag är tokig i ost. Eller som en kompis sa: "Du är tokig i ost och brudar". Vad det nu är för fel med det?


Ut från ICA, då kommer jag på det, måste ha en Pepsi, och då är det COOP som gäller, 2 spänn lägre pris. Slänger in ICA-påsen i förvaringsskåpet, men jag tror Sara i kassan såg det. För när jag kom fram var det i och för sig ett glatt hej, men sen blev det ansträngt på något sätt. Sara vinner dock på sitt hej idag och jag hoppas hon får en ledig och trevlig helg.

Toapapper var det, ja. Det glömde jag att köpa...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards