Alla inlägg under juni 2007

Av Zkrivaren - 20 juni 2007 20:58

Nu är det ingen hejd på skrytmånsarna längre. Idag när jag tog veckans olyckligaste cykeltur till centrum för att köpa lite papper av det som vi alla behöver på toaletten. När jag står i kön kommer en snygg blondin på kanske 13-14 år iklädd endast t-shirt och byxor. Och texten på t-shirten var början till allt. "Snyggast" står det på den. Åjo, de som fanns under och buktade ut var nog snygga, men att ha det i text? Och så säger folk att jag skryter för att jag alltid vill!

Av Zkrivaren - 19 juni 2007 00:00

Det är kul att se hur lätt man kan få en person ur fattningen. I dag när jag cyklade till databutiken kom jag på en cykelbana utmed vägen och naturligtvis ligger butiken på andra sidan vid en korsning. En snabb blick bakåt talade om för mig att där fanns ingen bil. Till höger hade bilen företrädesplikt. Framför butiken stod en bil och en kille utanför pratade med caffisen.

I motsatta körriktningen kom en van. Efter att ha matat in informationen accelererade jag och cyklade diagonalt ut i korsningen, gjorde en snygg u-sväng och parkerade vid bilen utanför butiken. Kisen som stått och pratat hade kommit av sig. Han hade istället stått och glott på en tokig 08:a med 914-nerver. Inne i bilen fanns en smått irriterad chaffis.

Tänk vad en snubbe som jag kan göra för att få folk att tappa fattningen. Nu fuinderar jag på morgondagens hemskheter. Kanske ska jag gå in på konditoriet och tappa byxorna när man håller i tårtan?

Av Zkrivaren - 17 juni 2007 23:55

Så har denna söndag snart tagit slut och måndagen tar vid, en ny vecka med spännande och intressanta saker som väntar de flesta, men för en del väntar nya problem. depressioner, ensamhet och annat elände. För dem är en ny vecka inte så rolig, men gör så gott det går med veckan, en dag i taget.

Godnatt & sov gott besökare någonstans därute!

Av Zkrivaren - 17 juni 2007 16:55

Efter flera timmars arbete både igår och idag har alla filer innehållande text och foton säkerställts. Allt började med att ett program varnade mig för att jag fått in en trojan, samtidigt meddelade tre andra program att det fanns ingen trojan. Ett av dem var externt program.

Då började jag att misstänka att felet fanns i programmet som inte gick att avinstallera, förutom till papperskorgen. När allt var klart var även en lösning inom synhåll. Jag ändrade förutsättningarna för papperskorgen, vilket innebar att allt som kastades förstördes direkt istället som förr läggas i korgen i väntan på mig.

Därefter återställde jag programmet i dess ordinarie plats. Övriga filer gick då att kasta. Sedan gick jag in i utforskaren och kastade det elaka programmet hur lätt som helst. Nu återstår en del andra jobb som skall återställas. Det är måndagens jobb.

Av Zkrivaren - 17 juni 2007 15:53

Vädret idag har varit skiftande, milt uttryckt. Först under natten regn. Under morgontimmarna var det mulet till halvklart för att vid lunch bli mer halvklart än mulet. Och så trodde alla nu kommer sole...nähä där kommer åskan och sen mullrade det ett tag och så blev det halvklart till mulet igen.

Vad saknas? Minusgrader, orkan gärna i kombination med nederbörd. Och fan ta den som inte är nöjd sen, när solen återkommer med värmen!

Av Zkrivaren - 17 juni 2007 10:52

Det var på nudistklubben. Två damer stod och pratade med varandra när plötsligt den ena får syn på en person och säger:
-Är det inte Johannes som står där borta?
Den andra damen tittar och konstaterar:
-Nej, det är Karls...

Av Zkrivaren - 17 juni 2007 10:52

Härom kvällen var det livat en bit bort, det kunde man tydligt se dagen efter på alla spår man lämnat efter sig. En flaska, krossat glas, ölburk, ölburk och en flaska, och slutligen ett par trosor!
Frågan är om jag ska ta och med hjälp av dom finna ägarinnan. Vem passar trosorna bäst?

Av Zkrivaren - 17 juni 2007 08:51

Idag skall alla som heter Torborg och Torvald firas för de har sin namnsdag idag söndagen den 17 juni 2007.

Enligt en prognos från norska smhi blir det höstrusk till väder till helgen om åtta dagar, om man inte bor i norra Sverige, som de tror får det bästa vädret och minsta nederbörden.

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards