Alla inlägg den 28 juni 2007

Av Zkrivaren - 28 juni 2007 16:14

Blogg zackes : Zackes funderingar, Vilken torsdag Denna torsdag glömmer jag fort. På förmiddagen när jag satt inne och betade av olika saker sken solen ute. Sedan kom molnen och när jag skulle iväg öste regnet ner. Inte i tjugo minuter eller en halvtimme. Det fortsatte i drygt tre timmar.
När det väl slutat regna slängde jag på mig kläderna och ner till hojen, på densamma för att utträtta ärenden stan. Det första jag märkte var att det kunde börja regna igen vilken sekund som helst. Det andra var att det var svinkallt, hösttemperatur ute och inte blev det bättre av den förbenade blåsten.

Nere i centrum köpte jag ännu mer hundmat, byrackan äter mig ur huset
Sedan vidare till övriga ärenden och mot bostaden, i motvind. Jag har inte världens bästa kondis, men det brukar gå lätt hemåt. Nu var det att trampa, till och med i nedförsbacken. När jag svängde in mot huset slutade det att blåsa och jag kunde slappna av, ta det lungt. Men vid cykelhuset slog vinden till och cykeln stod plötsligt stilla, och det utan att jag hade bromsat. Mina nu hårt prövade benmuskler gjorde en sista enorm ansdträngning och strax var vi, cykeln och jag inne i cykelhusets blåsfria utrymme. Frusen låste jag cykeln och gick in genom porten.

Av Zkrivaren - 28 juni 2007 00:15

ag gjorde en test häromdan om vad för slags godismänniska jag är. Enligt resultatet är jag en chokladokrat, en finsmakare när det gäller choklad:
Chokladokrat är riktiga finsmakare och kännare av det goda här i livet. Och det berättar de gärna för alla omkring. Chokladokrater vill inte på några villkor uppfattas som vanliga i sin smak. De har örnkoll på vad som är bäst, rätt och finast – oavsett om det handlar om inredning eller matlagning. Därför kan chokladokrater ibland uppfattas som lite snobbiga förstå-sig-påare. Men chokladokrater älskar också att dela med sig av allt som de tycker om och kan vara en fantastisk källa till nya upplevelser och kunskaper. Chokladokrater är mycket sociala och måna om sina vänner. De bjuder ofta på fest och tycker om att överraska med presenter.

Jag äter helst själv, när som helst och spar det godaste till sist.

Allt stämmer till 100 procent! Och det är första gången jag varit med om det.

Vore jag ett instrument skulle det bli fiol, djuret inom mig är en gnagare (!) och min huvudpersonlighet är hög hatt. Fritidspersonlighet är clown och grönsaken gurka, allt enligt testet.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards