Alla inlägg den 23 juni 2007

Av Zkrivaren - 23 juni 2007 00:05

Idag höllt jag på att bli statistik i midsommartrafikens trafikolyckor med skadade och döda. En statistik jag gärna håller mig långt borta ifrån livet igenom.

Jag kom på cykeln på en 50-väg och ska svänga vänster in på parkeringen vid centrum. I mötande fil kommer en bil och ut från parkeringen kommer ytterligare en bil, som dessutom skall svänga åt höger och inte korsa min färdriktning. Så långt är allt bra, men i bil nr 2 sitter en kärring 85+ och blir livrädd när hon får syn på ytterligare en bil, och en cyklist.

Hon tvärbromsar och gasar på en gång när jag svänger in utan att hindra henne. Tyvärr stör hon min uppmärksamhet när en kråka (unge) hoppar ut från ett buskage nära vägen, någon decimeter framför mitt framhjul. Helt normalt, utan tanke på den skadade handleden, klämde jag åt både fram- och bakbromsen samtidigt som jag svängde vänster. Jag missade kråkan med väldigt liten marginal.

Kråkan tittade på mig, ruskade på sitt lilla huvud och gick vidare. Jag sa några fula ord om gamla kärringar bakom ratten, innan jag fortsatte min färd, nu med en värkande hand, mot mitt mål.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards