Alla inlägg den 21 juni 2007

Av Zkrivaren - 21 juni 2007 23:01

Sent ner till ICA och handla. När jag kommer till ena kassan står en dam i kimono i den andra. Hon böjer sig över vagnen och lastar upp. Och för varje gång hon böjer sig ner visas de stora behagen tydligt. Hon var tydligen även Bondfantast och skulle ha veckans utgåva, men den hade man av någon anledning lagt på golvet, något hon inte såg.

Men artig som jag lärt mig vara talade jag om att de låg vid hennes fötter. Och då böjer hon sig ner och ger mig nästan närkontakt av 1:a graden och väldigt trasiga byxor. Insikten över de ljuvliga godsakerna var 110 procent, och tur var väl det, för tacka det gjorde hon inte! Det är bra tur att man lärt sig vara en god iakttagare också

Att gubben hennes glodde surt, det kan jag förstå. Han var förstås rädd att bli brädad av mig.

Av Zkrivaren - 21 juni 2007 10:02

Gör inte som jag gjorde vid ett tillfälle när jag såg en hund i en varm bil. Ingen ägare i närheten. Efter fyra timmar denna heta lördag, gick jag ner till hunden, en schäfer, öppnade den olåsta luckan i bak och skulle sätta in medhavd vattenskål. Då stack hunden.

Det blev ett gatlopp där jag var femtio meter efter hunden hela tiden.

 Jag fick ge upp. Under tiden kom hundägaren tillika bilägaren och undrade vem i glödheta jäv... hade tagit hunden.

Ovetandes om detta fick jag ge upp. I min då unga ålder tog jag mig tillbaka till lägenheten och väl inne slängde jag en blick genom fönstret, där stod nu bil- och hundägare och polisen. Då var jag inte kaxig längre. Jag ringde mina föräldrar, som tyckte att det jag hade gjort var bra. De ringde polisen och sedan mig.

Det som hade hänt var att fler än jag hade reagerat, dock inte lika handgripligt (typiskt mig) och ringt polisen, som tog sin långa tid på sig. Innan de kom hann ägaren komma, och även hunden som jag inte såg. Av polisen fick jag veta att mannen hade följder att vänta för djurplågeri och oförsäkrad bil. Och för min del fick jag ett stort tack för rådigt ingripande, men jag skulle tänka mig för nästa gång.

Av Zkrivaren - 21 juni 2007 06:03

Sent igår kväll ville hunden ut. För min del blev det att få på mig ett par skor öppna dörren och så var hunden borta, nere i porten innan jag ens låst ytterdörren. När jag kom ner och öppnade, stack jycken iväg. På avstånd hörde jag att hennes mage var i olag.

In igen och för min del en del dataarbete som blivit liggandes. Jag kom i säng sent, eller tidigt, klockan 01.

Sen, något som jag uppfattade som när jag lagt mig, buffade hunden på mig och ville ut. Men min totalt sovande hjärna fattade ingenting förrän kl 05 då det luktade skit i sovrummet. Nog för att hundfan kan lägga av rökare under sängen, men detta..? Jodå, en flytande pöl avföring på golvet och en hund som ville ut.

Öppnar dörren och jycke far ner. Jag efter med kläderna mer eller mindre i näven kockan 05:13. När jag kommer ner har hon lagt en ny jättepöl avföring i trapphuset. Ut med henne och i gräset en tredje pöl.

När jag sedan fått upp henne var det dags att torka golvet i sovrummet, mattan åkte i badkaret för senare avsköljning (får ej göras kl 22-07). Och så ner till porten med en toarulle och svabben med hink. Torka upp det värsta och sedan skura hela entrén, samtidigt som porten stod öppen för att släppa ut den värsta doften. Tydligen räckte inte det för att man ställde upp porten för jättevädring.

Som jag skrev igår, det blir inget roligt i midsommar, den började tidigt för min del.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards