Alla inlägg den 14 juni 2007

Av Zkrivaren - 14 juni 2007 23:55

Blogg zackes : Zackes funderingar, Man ska inte vara för säker I förrgår satt jag på balkongen och käkade lite snabbmat, som inte bestod i pizza eller mina egenhändigt erkända goda hamburgare, när jag såg något jag trodde jag skulle slippa få se. I ett av husen en bit bort har de en altan i västerläge och det passar väldigt bra när solen ligger på som den här dagen. För på golvet ligger en helnäck gubbe 60+ med endast en tidning. Vad han skulle med den till?

Efter en stund upptäckte han mig och visste inte riktigt hur han skulle ta sig ur situationen till min munterhet. Men upp kom han med ryggen mot mig och på så sätt förflyttade han sig de två tre meter han behövde för att nå den räddande dörren och komma inomhus. Sen dess har jag inte sett honom solat. Han kanske inte hade fler tidningar?

Av Zkrivaren - 14 juni 2007 23:49

Blogg zackes : Zackes funderingar, Dagens händelser i sammandrag Åter igen tog jag cykeln till centrum, det verkar som om jag kopierar exet som alltid tog bilen. Det var ju status och billigt 15 spänn drivmedel. Jag genade över gräsmattan som de sådde nytt i för två månader sedan, och fick sladd på framhjulet som sjönk ner i vänstersvängen. Tack och lov lyckades jag räta upp den.

Men jag skulle bara hinna några hundra meter innan nästa händelse inträffar följt av ytterligare en. Först fröken Kråka, som plötsligt lungt går ut framför mig. En undanmanöver kostade säkert stärkelsen i maten för någon, men kanske en bil lyckas bättre.

Tjugo meter senare skall jag svänga över trafikerad väg, varför jag kör fram och stannar när det skriker i bromsar nära mig. Det var inte anhalkande bil. Det visade sig vara en mopedist från korsande cykel- och mopedbana som missuppfattat allt.

Klart som korvspad att vi skulle tävla, han vann för jag fick inte upp farten lika snabbt, och skulle åt ett annat håll. Annars brukar jag kunna matcha mopparna i fart en bit. Sedan flyter jag ut som en säck vatten, öppnad och snart tom.

Hos ICA tvingades jag konstatera att de inte klarar av att hålla varor på hyllorna längre. Det som saknades i helgen, i förrgår, det saknades även idag. Trots att de fick leverans igår. Skrämmande med tanke på konkurrensen, COOP ligger bara några meter bort. Där håller de bufferten perfekt. Tyvärr är det inte lika bra med priserna ur kundens synvinkel sett.

Av Zkrivaren - 14 juni 2007 15:50

Det är bra konstigt att man måste se varningstexten: "Alkohol kan skada din hälsa". Jag vet ju det redan, därför har jag slutat att hälsa.

Av Zkrivaren - 14 juni 2007 13:54

I Jämtland snöar det, en hel decimeter och gott skidföre, rapporteras det därifrån. Annars är det regn och fallande temperaturer vi skall dras med. Jag tillhör dem som saknar värmen när den var som bäst och avskyr kyla.

Hunden är tvärtom, då blir det att göra rent hunden när vi varit ute och sedan skrubba lyan två gånger varje dag, när man väl fått in hunden. Det enda som stoppar den är hällregn eller motsvarande snöstorm.

Så det blir väl tummen till Tyskland och värmen, hunden kan jag alltid skicka på charmkurs i Norrbotten.Vädret passar inte mig

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards