Alla inlägg den 10 juni 2007

Av Zkrivaren - 10 juni 2007 13:48

Idag passade jag på att cykla en del, det har lagts på en del på magen som jag vill bli av med och i avsaknad av damer får det bli den lite tråkigaer cykeln. Tog en repa på runt 3-4 km och måste under järnvägen. Tunneln är lite läskig när man kommer mot den.

Först är det bommar som man får snirkla emellan i början på en kort med väldigt brant backe, rena Åreskutan. Sedan ner i en tunnel upplyst med 25w lampor, 4 till antalet så det är nästan kolsvart därnere och bättre blir det inte att komma från ljus solig dag.

Ner kom jag med bra fart, men med tanke på hur svårt det är att få ögonen att vänja sig tog jag det lite lungt. Det är en dubbelt så lång backe på andra sidan. Och tur var det för ner kom en cyklist som i sista ögonblicket såg mig och missade mig. Med min vanliga fart hade jag inte skrivit detta.

Vis av detta tog jag den andra vägen tillbaka. Backen ner är inte lika brant, men lång och kurvig och delas med gående!
Naturligtvis går det folk strax innan en skymd kurva varför omkörningen blev extra farlig, men det gick bra tills jag passerat järnvägen under och skall svänga 50 grader vänster i skymd kurva. Min (o)vana trogen genade jag lite och möter en cyklist. Snabbt över till rätt körbana för att i kommande 150 graders skymda kurva nästan köra över ett gäng invandrare.

Resten av färden blev trevligare. Mötte bland annat ortens absolut trevligaste målarkludd, som har egen firma och kan verkligen måla. Han gjorde en del jobb är i lyan till 110 procent bra.
Och hem kom jag oskadd, så när som med ett krånglande ledband i vänster knä. Vilket inte hindrade mig från att hålla snittet 30 km/tim, men i guppen då kändes det i knät.

Till helgen ska jag nog stärka upp bromsarna. Det är handbromsar och klossarna måste kollas och vajern spännas. Och jag ska inte göra om misstaget när jag gjorde det på min första tioväxlade hoj. När jag sedan testade i god fart, stannade bakhjulet perfekt och hojen var kontrolerbar, men när jag använde den främre så stannade hojen, men inte jag! Yiiippiie, min första flygtur av många. Landningen? Tja, låt mig skriva så här. I simhopp hade jag fått en etta Och hojen klarade sig bättre än ägaren, den gången.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards