Alla inlägg under april 2007

Av Zkrivaren - 4 april 2007 23:53

Klockan tickar på även om jag inte vill det.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 4 april 2007 13:51

I en undersökning svarar 42 procent av kvinnorna att de har fejkat en orgasm.
Inte undra på att de svenska killarna vill ha kungahuset kvar, de tvingas ju bli "royalister".

Ett annat ord för att tillfredställa sig själv.

Av Zkrivaren - 4 april 2007 12:50

Så typiskt, när jag trodde jag hade handlat allt och satt mig i soffan med tidningen står det att läsa följande rubrik:
"Köp grönt till påsken"
Det blev en promenad på 12 kilometer, tur och retur, bostaden-färghandeln, men nu har jag en burk grön färg hemma!

Av Zkrivaren - 4 april 2007 10:49

Nu hårdkörs eleverna i skolan, sista dagen innan påsklovet. När de kommer hem hårdkörs det där också. Allt som ska hinnas med och packas innan det är dags att åka till landet, utomlands eller till släkt och vänner.

Själv blir jag sittandes i en tom lya solo allena, om ingen bryr sig och tittar över.

Oavsett hur det blir vill jag nu redan önska alla besökare som läser min blogg, en riktigt Glad Påsk!

Av Zkrivaren - 3 april 2007 23:48

När jag var liten kis lektes det ofta "handtag, famntag, klapp eller kyss". Vi killar sa (nästan) alltid kyss och vi, när vi fick kyssas, fick alltid gå i skymundan för tjejen hon var lite blyger.

I mitt bostadsområde känns det som det upprepas med hemtjänsten. Idag sprang vi ihop igen. Denna gång utanför huset och det blev knappt handtag. Hade jag haft högre fart, hade det kanske blivit famntag.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 3 april 2007 13:47

Mitt i lunchen hemma, ringde det på dörren. Nja, ringa var kraftigt uttryckt, det small till. För ett smalt järnrör som skulle iväg hade ramlat över klockan och därmed kom klockan att låta konstigt. När jag öppnade dörren stod där ortens trevligaste brevbärare.

Hon frågade försynt om ett brev var till mig och visade ett stort kuvert. Jag tittade på det och såg mitt förnamn med ett främmande efternamn, allt annat var rätt. Då hon vände på kuvertet såg jag vem som var avsändare och viste att detta brev var till mig, eller som brevbäraren sa:
- Det är bara du med det förnamnet i hela området.

Brevet, innehöllt en folder om en ny musikal som är skriven av en god vän. Efter flera år av arbete ligger den klar och nu samlas det in pengar till uppsättningen av musikalen som är en musikalisk resa genom tiden. En musikal jag tror på, precis som jag gjorde med bl a Marie Fredriksson och sedemera Marie och Per Gessle i Roxette. Mer information för den intresserade kommer, om den inte finns redan, att läggas ut på pyretrecords.com.

Samma person som skrivit musikalen, fick reklam i SVT och i det senaste programmet om Sverker Åström, när denne säger att han har inte så många skivor och kameran zoomar in exakt rätt cd! Bara att tacka och ta emot.

Av Zkrivaren - 3 april 2007 10:44

Hört på stan mellan hundägare och äldre halvdöv farbor:
- Vad heter hunden?
- Gina.
- Va?
- Gina, som i Gin och Tonic.
- Va, dricker hunden det?

Av Zkrivaren - 2 april 2007 14:41

Hundra meter från bostadshuset finns det en idrottsarena byggd som en hockeyrink i vilken man spelar hockey i på vintern. På sommaren gäller fotboll och basket då det även finns mål och korgar monterade och klara för ändamålet. Är det innebandy man vill spela så går det också bra.

Men det är fotbollen som dominerar fullständigt och jag brukar alltid titta lite när jag passerar eftersom jag själv har spelat fotboll. Och ta mig tusan nästan alltid kommer en boll farandes emot mig.

Första gången den här säsongen blev en minnesvärd retur av bollen. Det var en röd boll, såg ut som en tjejboll och de är lättare än herrarnas. Så innan jag sparkade till tänkte jag att jag får inte sparka för hårt.

Så fel jag hade. Det var en herrboll och bolluslingen tog i sargen och studsade tillbaka. Då tog jag den i famnen och gjorde ett inkast, ett högt sådant. Killen som ivirgt väntade på bollen följde den med blicken när den väl dalade mot honom sträckte han ut händerna.

Plötsligt stoppar bollen upp och går rakt ner i sargens "ribba" och studsar rakt upp. Och kommer ner i famnen på mottagaren. Varken jag eller mottagaren lär glömma detta allt för snart.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards