Alla inlägg den 26 april 2007

Av Zkrivaren - 26 april 2007 10:56

I natt hade jag en konstig dröm, den första jag kommer ihåg något av, på väldigt länge.
Jag drömde att jag dog och kom upp till himlen. Först in i en ljus korridor, vita väggar och starkt ljus i väggarna. Efter att ha gått en bra bit kom jag till en hiss. Jag gick in i den och tryckte på den enda lediga knappen av två, märkt UPP.
Jag kände att hissen startade, men inget mer. Någon minut senare känner jag att den bromsar in och dörrarna öppnas. Utanför står en lång kraftig man med stort yvigt grått skägg, i samma färg som håret:
- Välkommen, du ska få en guidad tur.
Vi passerade människor, alla som kommit upp efter livet, på vår vandring. Här fanns allt som fanns på jorden, våldet och kriget undantaget. Efter ett par timmar fick jag ta hissen ner igen, till livet. Men där var det inte som när jag hade lämnat. I sovrummet låg hunden halvdöd, på mattan låg hundskit i högar och urinen stank i sängen.

Ett par timmar i himlen var en vecka i livet, för så lång tid hade förflutit i min frånvaro.
Hur det sedan gick vet jag inte, en liten detalj på min kropp väckte mig för att det var dags att gå till toaletten och kasta vatten.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards