Direktlänk till inlägg 9 april 2007

Jag kan cykla

Av Zkrivaren - 9 april 2007 12:36

Cykling har varit något stort för mig ända sen jag ramlade in i porten...

Okay, jag tar det från början. När jag var en liten pilt i samma ålder som på bloggens bild började jag att cykla på tvåhjuling med stödhjul. Men jag är en otålig kis som ville ha bort dessa hjul. Tyvärr var farsan envisnare och jag fick vänta ett tag till, årtag till skulle man kunna säga.

Men när det äntligen kom till köptes en ny Crecentcykel, som jag först cyklade in mig på med stödhjulen, sedan skulle farsan stå och hålla balansen på cykeln när den var stilla med mig på sadeln. Efterhand släpte han där bak och jag fick lära mig vad balans var.

Men sen kom det roligaste, jag trampade och farsan sprang bakom och höllt i cykeln för balansens skull. Tre meter efter han släppt fick jag kontakt med asfalten.
Nästa försök gick i sex meter. Och det tredje i hela tio meter, men nu började jag att ledsna på asfaltssmaken. Så nu i avgörande försöket skulle jag trampa på, och trampade på gjorde jag tills farsan skrek något och jag automatiskt utan att tänka bromsade cykeln och pang.

Cykeln in i väggen vid porten och jag själv slungades in i porten och cementgolvet. Kan tala om att asfalten är mer smakrik än cement. Farsan kom flåsandes och undrade om jag gjort mig illa. Det hade jag inte, men jag ville göra cykeln, väggen, porten och det där förba... golvet illa.

Några timmar senare kunde jag cykla för egen maskin som det heter. Stolt visade jag vad jag kunde och cyklade mot nästa då för stora problem, uppförsbacken till trottoaren ovanför gården. Halvägs upp fick folk se mig, sedan försvann jag väldigt snabbt. Spaningsuppbådet som snabbt kom fram till platsen, fann cykeln liggande i backen. Jag syntes inte till.

Men någon hade ögonen på skaft. För man såg några grenar på en buske var avbrutna. Flera vuxna tog sig in ibland de taggiga buskarna och en bit in en bit ner fann de mig med en jädrans massa taggar överallt, så cykeln fick stå resten av dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards