Alla inlägg den 2 april 2007

Av Zkrivaren - 2 april 2007 14:41

Hundra meter från bostadshuset finns det en idrottsarena byggd som en hockeyrink i vilken man spelar hockey i på vintern. På sommaren gäller fotboll och basket då det även finns mål och korgar monterade och klara för ändamålet. Är det innebandy man vill spela så går det också bra.

Men det är fotbollen som dominerar fullständigt och jag brukar alltid titta lite när jag passerar eftersom jag själv har spelat fotboll. Och ta mig tusan nästan alltid kommer en boll farandes emot mig.

Första gången den här säsongen blev en minnesvärd retur av bollen. Det var en röd boll, såg ut som en tjejboll och de är lättare än herrarnas. Så innan jag sparkade till tänkte jag att jag får inte sparka för hårt.

Så fel jag hade. Det var en herrboll och bolluslingen tog i sargen och studsade tillbaka. Då tog jag den i famnen och gjorde ett inkast, ett högt sådant. Killen som ivirgt väntade på bollen följde den med blicken när den väl dalade mot honom sträckte han ut händerna.

Plötsligt stoppar bollen upp och går rakt ner i sargens "ribba" och studsar rakt upp. Och kommer ner i famnen på mottagaren. Varken jag eller mottagaren lär glömma detta allt för snart.

Av Zkrivaren - 2 april 2007 13:40

Jag köpte en blomma igår i min mataffär för att pryda balkongen lite. När jag kom hem och tog upp den ur kassen, visade det sig att det var ett riktigt fynd som jag hade gjort. Förutom blomman med följde ett större antal småkryp till otrevligheter som lever på växten tills den dör. Och de sprider sig fort.

Sist förlorade jag 16 växter, det skulle inte få ske igen. Fram med giftet och bespruta växten så att ohyra utrotades denna gång.

Irriterad gick jag senare in till konkurrenten och tittade på blommor, noggrant. Så noggrant att en av de anställda damerna kom fram och frågade om det var ohyra på dem, samtidigt som hon ställde sig till hälften lutande över mig för att se själv.

Dessvärre var det över min onda arm som jag fick en fraktur i för ett par månader sedan, som läkte lite fel, så jag ryckte till av smärta. Hon märkte det och med rodnande ansikte frågade hon om jag tyckte hon var intimt närgången. Jag förklarade orsaken liksom att jag inte funnit ohyra på växterna. Och jag slog till och köpte en ohyresfri växt, allt för att pryda balkongen när väl värmen är här dygnet runt, för att stanna en tid så.

Nästa gång blir det nog en blomsteraffär av större slag eller en handelsträdgård som jag köper ifrån, inte för att risken är obefintlig för ohyra, utan för att de har ett betydligt större sortiment. Ett stort problem är att jag har svårt att komma därifrån. Jag kollar alla växter och tillbehör samt priser. Och när jag väl kommer därifrån är jag fullastad i händerna och tom i plånboken.

Av Zkrivaren - 2 april 2007 10:39

WOW
Att vara hundägare är inte bara till nackdel, det har jag sagt många gånger och idag gör jag det igen.

Eftersom hunden är lite dålig i magen så blir det att passa på hunden ofta och idag sprang vi ut mellan arbetet och hon fick lätta lite här och var.

När vi sedan går en kortare runda då det inte är den ordinarie turen, kommer det ut en mörk skönhet iklädd tajta jeans, höga stövlar och en uppknäppt blus. Frågan som uppstod var vem, av hunden och mig, som flämtade mest?

Och så kommer hon fram och frågar om hon får klappa hunden. En detalj i mig ville skrika: "Klappa mig istället", men jag fick fram ett ja. Så böjer hon sig och kliar hunden bakom örat och då var det en hund som mådde. Det gjorde husse också som fick en bra sikt innanför blusen.

Det visade sig attt skönheten hade haft hund själv, Golden Retriever, fyra stycken totalt. Och hon var tokig i hundar.

Så nu får jag väl svälta i månader, sälja datorn och allt som ger pengar, för att köpa minst en hund till. Jag är nämligen tokig i brudar.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards