Alla inlägg den 28 mars 2007

Av Zkrivaren - 28 mars 2007 22:42

Nedan skriven händelse i mitt liv då jag var ung och väldigt blyg, kan kanske verka stötande för besökare som inte gillar frispråkighet, även om det är självcencurerat nedan.


När jag var en liten kis på 5 år var jag blyg och hade mycket lätt att rodna. Det blev inte bättre av att äldre tjejer (13-15 år) och polare var fräcka i mun.

En av mina bästa polare på den tiden, var nog en av de fräckaste i området, så hade han föräldrar att brås på.
Första gången jag kom på besök hos dem var när polaren drog mig med sig hem. Då sa mamman:
- Har jag inte sagt åt dig att det är tjejer du ska ta hem och ha roligt med. Och så skrattade hon. Jag var rödare än ett rödljus i ansiktet och stammade något.

Inne i polarens rum, jag kallar honom Pelle, tog han fram massor av så kallade herrtidningar. Vi tittade igenom dom och speciellt på alla utvikningsbrudar.
När vi var ute tillsammans med tjejer försökte Pelle alltid att tafsa på dem. Och så fortsatte det med tiden.

Åren gick och man blev kaxigare och inte fullt så generad som i unga år. Pelle och jag höllt ihop. Nu fanns det brudar också, de kunde komma med förslaget om att gå upp i skogen, upp under kjolen och känna på "mossan". Pelle gjorde det, men jag...Nä, för blyg, tyvärr.

Vid ett tillfälle berättade Pelle, hade han följt med en tjej upp till ett ställe i ett skogsbryn några hundra meter från bostaden. Där hade hon utan att tveka tagit Pelle mellan benen. Reaktionen var omedelbar och byxorna åkte av. När tjejen var och gjorde en närmare inspektion och provsmak, kom det ytterligare en tjej och en kille. Killen hade fått spader och skrikit något till tjejen han kommit med och sedan gått därifrån.

För Pelles del var det här himlen, eller hade han passerat den?
Pelle var alltid framfusig och den här gången var inget undantag, men jag ställer mig frågan än idag om han inte tog på sig för mycket ändå.

Han hamnade på rygg och tjejen drar upp sin minikjol, skrevar på benen och sätter sig ner på Pelles intimare kroppsdelar, närmare bestämt en sådan. Vad som hände förstår nog du som läsare. Vad den andra tjejen gjorde vet jag inte och jag frågade aldrig.

Under den här tiden var jag hemma ute på gården och hade inget speciellt för mig så jag tog mod till mig och gå till Pelles föräldrar och fråga om han var inne. Det var han ju inte, men hans mamma föreslog att jag skulle göra henne sällskap i sovrummet! Röd i ansiktet fick jag inte fram ett ord, men oturligt nog för Pelles mamma ringde telefonen och jag flydde.

När jag träffade Pelle senare samma dag berättade vi för varann, bästisar som vi var, om dagens händelser, och jag blev röd i ansiktet för dagar framåt. Och avundsjuk var jag nog också. Tänk om jag på den tiden inte hade varit så fruktansvärt blyg, om jag hade släppt allt sådant, hur hade det blivit då? Mysigare, mer erfarenhet, utan tvekan, men sen?

Dagen efter när Pelle och jag lagade min cykel (punktering och kedjehaveri) kom tjejen Pelle varit med och frågade om vi tillsammans kunde ha roligt. Just då av alla tillfällen, ropar Pelles mamma på honom, och han tvingas springa iväg en kort stund. Och lämna mig en blyg skit ensam med en snygg sextokig brud i kortkort. Hon var inte sen och ställa sig nära mig och fråga om jag var oskuld. Och jag stammade fram ett erkännande varvid hon tog mig mellan benen. Och något värre har jag inte upplevt sedan dess. Byxan hotade att gå sönder om inte hennes hand varit där lätt masserande. En del av mig ville släppa loss, den andra blyga välstädade (puckot) ville inte, och den delen skulle naturligtvis vinna, men inte av egen kraft  En granne hade observerat tilltaget och öppnade fönstret och sa något om skandal, snusk och dumheter. Jag fick en sista smekning innan hon lämnade mig ståendes på mer än ett sätt generad till tårna. Dess bättre kom inte Pelle att se mitt tillstånd, och jag vågade inte berätta vad som hänt utan sa bara att hon dragit när han lämnade.

Några år senare flyttade jag hemifrån och fick stå på egna ben. Träffa gamla och nya kompisar, av båda könen. Jag blev mindre blyg och mer pilsk, men det är en annan händelse i mitt liv som kanske kommer i bloggen...


  Pelles föräldrar var speciella och deras liv slutade i tragedi. Men under den period som återges ovan var pappan en riktig snuskhummer och vänsterprasslare, mamman var inte långt efter.

Hur det gick för Pelle vet inte jag eftersom jag flyttade och tappade kontakten.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards