Alla inlägg den 18 mars 2007

Av Zkrivaren - 18 mars 2007 18:28

Finns det något värre en så kallade kompisar som säger en sak och menar en annan?

För min personliga del gör det inte det. Extra besviken blir man ju när man får intrycket av att man vill göra något positivt som berör mig och sedan bara försvinner.
För mig är inte det kompisar.

En riktig kompis som jag har ställde upp när jag levde lite för högt. Pengarna försvann snabbt och det var långt till månatliga utbetalningen. Då råkar jag springa på honom av en slump. Han var i byggnadsbranschen då och hade bra ställt. När han fick höra min situation bjöd han mig hem till sig denna fredag, på middag.

När vi hade ätit denna goda husmanskost, var jag ofin nog att lägga en rap av modell hörbar. Kompisen kommenterade det bara med att då är du nöjd för idag. Jag kunde bara hålla med. Sedan satt vi och pratade i flera timmar innan vi glodde på en film. När jag skulle dra mig hemåt sa kompisen att det här måste vi göra om. Får bli när pengarna kommer, tyckte jag. Kompisen tittade ogillande och lät meddela med beslutsam röst att helgens mat står han för!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards