Alla inlägg den 5 mars 2007

Av Zkrivaren - 5 mars 2007 20:23

Hundliv kan vara kul, åtminstone och se på som människa.
Hunden som är hur snäll som helst mot andra djur, som har hälsat på katter, igelkott, myskand m fl djur brukar knäcka dem hon hälsar på. Företrädesvis är det katter som inte blir så glada över att se en stor schäfer komma lufsande. Genast kommer tankar om att fly, men katten blir stillasittande kvar. Och hunden tittar lite och går förbi. Katten glor dumt efter hunden helt förstörd i nerverna och undrar förmodligen vad som hände.

Igår kväll blev det ombytta roller. Då låg en katt i ingången i staketet till ett hus.och hunden blev lite nyfiken, men van som hunden är att katter kan antingen springa livrädda iväg eller klösa sönder nos och annat, närmade den sig försiktigt katten. Ju närmare hunden kom ju mer trodde åtminstone jag att katten skulle ta ett tigersprång och flyga iväg. Förmodligen hade hunden liknaden tanke för den blev väldigt förvånad och kom delvis av sig när katten llåg kvar när hunden var framme och hälsade på den. Jycken tittade flera gånger bakåt mot den allt jämnt liggande katten när vi gick vidare.

När jag flyttar, och det har jag gjort, rensar jag alltid ur ägodelarna. Från 100 procent till hälften på en höft räknat. Som när jag flyttade från stadsdelen Hjorthagen i Stockholm. för mycket länge sedan. Då slängde jag massor av prylar i den nyligen ditsatta containern. I åkte en gammal uttjänt soffa, kastspön, drag, kläder, stolar, ett gammalt skrivbord, gardinstänger och annat. Jag hann knappt gå därifrån förrän någon var där och letade ibland de jag nys slängt.Kontentan blev att mer än hälften av vad jag slängde togs om hand av andra. Hyresgästernas egna fria second hand.
Nu flyttar en granne och allt upprepar sig.
 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards