Direktlänk till inlägg 14 november 2006

En bra början på dagen

Av Zkrivaren - 14 november 2006 14:23

Våren är här och jag är...Stopp, det är november, alltså ingen vår som vi är vana vid än på ett tag. Men visst var det skönt att vakna tidigt i morse och se att det var 6 plusgrader i luften. Jag nästan sprang igenom alla bestyr för att få komma ut, ändå gick det inte snabbt nog.

Idag är jag hundvakt också och det innebär att rasta en schäfer, eller rastar den mig?
Nåja, vi var ute i en härlig timme i skogen och på asfalten och båda mådde vi så gott av det härliga varma vädret om än med hotfulla moln ovanför oss. Idag ville jag inte gå in, men som vanligt måste man göra saker man inte alltid vill.
Och när jag har in hunden så ska den ha mat. Jag lade ifrån mig mobilen med headset och ordnade maten. Precis när jag hade serverat ringer telefonen, då undrar jag var jag lade den. Mitt stora problem är att jag har autosvar inkopplad, vilket innebär att mobilen svarar även om jag inte är på plats. Så även denna gång. Svärandes letade jag i en halv minut innan jag hittade mobilen och kunde ta samtalet. Den påringande som hade hört mina svordomar tyckte det var jätteroligt, således är inte svordomar bara något negativt, det kan vara roligt också, åtminstone om man ringer mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards