Direktlänk till inlägg 30 oktober 2006

Vinterid som nu komma skall

Av Zkrivaren - 30 oktober 2006 13:15

Efter en lång värmeperiod har den korta hösten infunnit sig och alla färgtokiga lövfantaster kan notera de sprakande färgerna som många träd i dagarna ger.

Personligen ger detta mig inte mycket, tokig anses jag vara i många olika ämnen,men färg är inte en av dem. Däremot värme, jag älskar värme, så varför sitter jag här i kalla Sverige och skriver en blogg när jag kan vara i norra Australien (33 grader) och må gott? Svaret är enkelt. Jag har inte råd! Visserligen är jag förkyld sedan en vecka, men under den veckan har jag inte lyckats hosta upp så mycket pengar som det skulle behövas för att åka till Australien och bo där sex månader framåt. För övrigt har jag inte hostat upp en enda penga, men väl en massa annat läskigt som snabbt spolats ner i toaletten.

Nä, det blir att tortera sig igenom den här vintern också. Blir väl som vanligt, man kliver ut genom porten och drattar på baken varvid jag uttalar något som får smhi att tro att ett väldigt stort och lokalt oväder brutit ut i mitt område. Och när man väl tar sig upp hinner man ta några steg i snön som väntar på att bli bortforslad då märker man av all snö innanför kläderna varvid nya eder förmörkar himlen. Men innan jag kommer ut från gården kommer den efterlängtade plogen och ser till att jag får en nyplogad isgata att gå på för inte har han någon sandlåda på baken av fordonet. Således kan jag sammanfatta att jag kommer att komma ifrån gården på sex vurpor, mycket smärta i sittdynan, många nya ord har hörts i området och jag är väldigt sen. Och så blir det många gånger under vintern. Och inte blir det bättre av att jag fryser både det ena och andra av mig. Bara det inte blir som vid förra bostaden. När jag gick på toaletten för att pinka kom det isbitar, men annars var det varmt tyckte folk.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards